تبلیغات
جودو برای همه - نقش تمرینات استقامتی در جودو۲

جودو یک هنر رزمی، یک ورزش علمی و یک فعالیت فوق العاده فکری و روحیست

نقش تمرینات استقامتی در جودو۲

نویسنده : mousavinia
تاریخ:سه شنبه پانزدهم اردیبهشت 1394-08:45

، محمد منصوری، مربی بین المللی جودو و کارشناس ارشد فیزیولوژی کاربردی ورزش قسمت دوم مطلب آموزشی خود با نام نقش تمرینات استقامتی در جودو را ارائه دادند.

 

 

در تحقیقی که بر روی 15 جودوکار حرفه ای در کشور ژاپن انجام شد, پس از 20 دقیقه گرم کردن بدن آنها یک جلسه تمرین دو استقامتی 30 دقیقه ای را اجرا کردند که نتایج بدست آمده حاکی از میزان لاکتات آنها بود, پس از تناوب فعالیت یک دوره استراحت 15 دقیقه ای برای این بازیکنان در نظر گرفته شد, تناوب های تمرینات استقامتی با شدت معمولی انجام می شدند, اولین نوبت اندازه گیری لاکتات بعد از 15 دقیقه تمرین استقامتی بود, نوبت دوم 30 دقیقه و نوبت سوم بین دو تناوب و نوبت چهارم در پایان تمرین انجام شد , این را باید بدانیم که محرک تمرینی یک جلسه تمرین استقامتی وقتی کفایت می کند که مقادیر لاکتات به 2 تا 4 میلی مول در لیتر برسد, در مورد 12 نفر از 15 جودو کار شدت خیلی کمتر از شدت استقامتی بود , تنها 3 نفر از جودو کاران با شدت مناسب دویده بودند,

 

چنانچه غلظت لاکتات خون کمی بالاتر از 4 میلی مول در لیتر باشد عوارض چندانی نخواهد داشت, وضعیت مطلوب آنست که ضربان قلب آستانه جودوکار درحال دویدن بخوبی تعیین گردد تا شدت مناسب برای تمرین تعیین گردد,از پژوهش حاصل به این نتیجه رسیدند که تمرینات استقامتی برای سیستم قلبی- عروقی جودوکاران پایین بود که آنها نتوانسته بودند بشدت آستانه برسند, اما در تحقیقی مترادف با این تحقیق جودو کاران دویده شده را با جودو کاران بدون تمرینات دویدن بصورت استقامتی در مسابقه ای شرکت دادند, تا زمان عادی مسابقه هردو جودو کار برحسب تکنیک و قدرت برنده میدان بودند اما زمانی که بصورت تعیین شده و برای آزمایش به تایم آخر اضافه شد,نشان داد جودو کاران با تمرینات استقامتی برتری نسبی داشتند حتی آنهایی که زیر شدت مورد نظر دویده بودند, هرچه تایم زمان آخر بازی را اضافه کردند برتری جودوکاران با تمرینات استقامتی مشهود تر شد.

یکی از نتایج مهم که در تحقیقات تمرینات استقامتی برروی جودو کاران بدست آمد نشان داد که بین قدرت,سرعت و استقامت ارتباط بسیار نزدیکی وجود دارد اما در یک سری از تحقیقات بر روی تمرینات ترکیبی قدرتی و استقامتی تاکید فراوان شده است و این نشان می دهد که تمرینات ترکیبی قدرتی و استقامتی برروی بهبود توان هوازی یا قدرت عضلانی اثر منفی ندارد و همچنین برنامه تمرینات قدرتی و انعطاف پذیری را تهدید نمی کند,"ترکیب استقامت و قدرت,استقامت عضلانی را بوجود می آورد" اما باید در نظر گرفت که جودو یک ورزش توانی و سرعتی است و پیش نیاز رسیدن به توان,بالا بودن استقامت است.

 

نتیجه گیری مهم:

 

تمرینات استقامتی با توجه به بالا بردن ظرفیت هوازی یکی از تمرینات اصلی در ورزش جودو باید مورد توجه قرار گیرد, ترکیب این نوع تمرینات با تمرینات قدرتی و توانی یکی از بهترین روشها برای بهبود عملکرد جودو کاران است,تمرینات بالا بردن ظرفیت هوازی و بی هوازی و بالا بردن قدرت ورزشکار , یکی از بهترین روش ها در بهبود عملکرد جودوکاران می باشد




داغ کن - کلوب دات کام
نظرات() 
BHW
جمعه هجدهم فروردین 1396 19:42
you are really a good webmaster. The web site loading speed is
amazing. It seems that you're doing any unique trick.
Also, The contents are masterpiece. you've performed a fantastic task on this topic!
manicure
پنجشنبه هفدهم فروردین 1396 22:58
It's amazing in support of me to have a site, which is useful in favor of my know-how.
thanks admin
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر




Admin Logo
themebox Logo