تبلیغات
جودو برای همه - نقش تمرینات استقامتی در جودو

جودو یک هنر رزمی، یک ورزش علمی و یک فعالیت فوق العاده فکری و روحیست

نقش تمرینات استقامتی در جودو

نویسنده : mousavinia
تاریخ:چهارشنبه نهم اردیبهشت 1394-17:42

به گزارش روابط عمومی فدراسیون جودو و کوراش، محمد منصوری مربی بین المللی جودو و کارشناس ارشد فیزیولوژی کاربردی ورزش قسمت نخست مطلب آموزشی خود با نام نقش تمرینات استقامتی در جودو را ارائه دادند  

مقدمه:

برنامه تمرینات استقامتی شاید یکی از ملزومات اصلی هر رشته ورزشی باشد

همانطور که می دانیم تمرینات استقامتی یکی از اصول آمادگی جسمانی است.با این روند باید گفت که بیشتر رشته های ورزشی نیاز اساسی به این نوع تمرینات را دارند,باتوجه به تعریف اصلی رشته ورزشی جودو یکی از اساسی ترین قسمتهای آن نیاز های قلبی و عروقی و تنفسی است که تمرینات استقامتی یکی از پرورش دهنگان این نیازها می باشد.

بحث و بررسی:

جودو کاران برای حفظ توانایی های خود در طول تمرنات و مسابقات یا یک تورنمنت 1تا 3 روزه(بطور مثل مسابقات تیمی پس از مسابقات انفرادی) نیازمند توان هوازی مناسب است, یک جودوکار با ظرفیت هوازی بالا می تواند همانند یک جودوکار قدرتمند و قوی که استقامت کمتری دارد موفق باشد اما باید در نظر داشت کارهای تکنیکی و تاکتیکی یک جودو کار در زمان انجام تمرینات استقامتی بایک جودوکار در زمان انجام تمرینات قدرتی کاملا متفاوت است. اما یکی از مباحث مهم که کمتر مربیان را درگیر می کند سرعت و استقامت در قدرت است که با ید در طور تمرینات جودو کاران مورد توجه قرار گیرد,قدرت استقامتی جودوکاران را می توان با استفاده از دویدن های 800 متر,1500متر,3000متر و حتی وزنه زدن های استقامتی مورد ارزیابی قرار داد.

در یک تحقیق بر روی جودوکاران نوجوان پس از تمرین استقامتی و قبل از تمرین استقامتی از آنها یک آزمون میدانی گرفته شد که هدف این آزمون ارزیابی ظرفیت قلبی- تنفسی است, پس از 2 هفته دوباره این آزمون تکرار شد و نتایج ثبت گردید و دوباره تکرار آزمون برای هر دو گروه اما با این تفاوت که یک گروه دو هفته دچار بی تمرینی بودند و گروه دیگر تمرینات استقامتی را ادامه دادند, پس از آزمون نتایج جالبی بدست آمد, تقریبا هر دو گروه عملکرد یکسانی داشتند اما گروهی که بیشتر تمرین کرده بود در آزمون دوی 400 متر که برای ارزیابی قابلیت بی هوازی است اجرا شد,بازیکنان گروه با تمرینات بیشتر برتری قابل توجهی از خود نشان دادند , این آزمون برای ارزیابی قابلیت ورزشکار برای حفظ استقامت بی هوازی خود می باشد,این نتایج نشان داد که 2 هفته بی تمرینی شاید در ظرفیت هوازی ورزشکار اثر بسزایی نداشت ولی بر روی افت بهبود کارایی سیستم بی هوازی اثر قابل تاملی گذاشت.




داغ کن - کلوب دات کام
نظرات() 
BHW
جمعه بیست و پنجم فروردین 1396 16:00
In fact when someone doesn't be aware of then its up
to other people that they will help, so here it happens.
BHW
جمعه هجدهم فروردین 1396 10:55
Does your site have a contact page? I'm having trouble locating it but, I'd like to shoot you an email.
I've got some recommendations for your blog you might be interested in hearing.
Either way, great site and I look forward to seeing it
expand over time.
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر




Admin Logo
themebox Logo