تبلیغات
جودو برای همه - جودو کاران جوان بخوانند:تمریناتی برای تقویت پا

جودو یک هنر رزمی، یک ورزش علمی و یک فعالیت فوق العاده فکری و روحیست

جودو کاران جوان بخوانند:تمریناتی برای تقویت پا

نویسنده : mousavinia
تاریخ:سه شنبه بیست و سوم دی 1393-23:42

http://www.myfitroad.com/workouts/4/Others_files/image002.jpg

 

یکی از دغدغه های بسیاری از افراد از زن و مرد گرفته تا ورزشکار و غیر ورزشکار ضعف در عضلات ران و خستگی در هنگام فعالیتهایی معمولی همچون راه رفتن میباشد. امروز قصد دارینم تا تمرینی برای رفع این ایراد برای شما توصیه و تشریح نمائیم. تمریناتی که به عنوان تقویت کننده چهار سر ران یا به عبارتی عضلات قدام ران میباشند از خانواده تمرینات اسکات بوده و با یا بدون وزنه قابل اجرا میشوند

 

امروز سه تمرین برای تقویت عضلات چهار سر ران را توصیه میکنیم:

1- اسکات با توپ سوئیسی

این تمرین در وضعیتی اجرا میشود که یک توپ سوئیسی را بین پشت و دیوار قرار داده و با فشار عضلات پشت مانع از افتادن آن خواهید شد. بدن در وضعیتی قرار بگیرد که مشابه وضعیت نشسته بر روی صندلی میباشد. در این وضعیت توپ در بالاترین بخش خود خواهد بود. به آرامی به حالت ایستاده قرار گیرید و در این وضعیت بدن شما بهتر است در یک وضعیت مایل به دیوار باشد و توپ با حرکت ایستادن شما به سمت پایین پشت شما حرکت میکند. این تمرین باعث تقویت عضلات تنه و بخصوص عضلات چهارسر ران میگردد. این تمرین به کلیه مردان و زنان توصیه میشود.

 

2- اسکات با دستگاه

در این تمرین که از سنتی ترین تمرینات برای تقویت عضلات ران است در یک وضعیت صاف زیر دستگاه قرار بگیرید. وزنه مناسبی را برای حرکت انتخاب نمائید. آرام تا حدی  به پایین حرکت کنید که زاویه زانو به کمتر از 90 درجه نرسد و یا زانو به سمت جلو نیاید. سپس به آرامی صاف بایستید. این تمرین علاوه بر عضلات چهار سر ران باعث تقویت عضلات سرینی (باسن) میگردد

 

3- اسکات با هالتر

این تمرین به مانند حرکت شماره دو میباشد با این تفاوت که به دلیل استفاده از هالتر به جای دستگاه ایمنی تمرین کاهش خواهد یافت و توصیه میکنیم افراد تازه کار در صورت نیاز به اجرای این تمرین از وزنه های سبک برای اجرا استفاده نمایند.

 

توضیح: عضلات چهار سر ران عضلاتی میباشند که در بخش جلوی ران قرار داشته و از عضلات قدرتمند بدن به شمار می روند. این عضلات با انقباض خود قادر به صاف کردن زانو میشوند. تقویت این عضلات باعث بهبود فعالیتهای مختلف ورزشی و تناسب اندام میگردد.

 

امید است که این مقاله برای شما مفید بوده باشد

منبع: مجله علوم ورزشی




داغ کن - کلوب دات کام
نظرات() 
BHW
چهارشنبه سی ام فروردین 1396 08:48
Thank you a bunch for sharing this with all people you really realize what you are speaking approximately!

Bookmarked. Kindly also seek advice from my site =). We may have a hyperlink change arrangement among
us
BHW
پنجشنبه بیست و چهارم فروردین 1396 00:47
These are truly wonderful ideas in concerning blogging. You
have touched some good things here. Any way keep up wrinting.
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر




Admin Logo
themebox Logo